Doorgaan naar inhoud
Zoeken
Waar bent u naar op zoek?
Menu
Artikel gepubliceerd op 7 oktober 2025

Cliënten geven ons een 8,9!
Tussen 18 maart en 11 mei 2025 is het cliëntervaringsonderzoek afgenomen onder onze cliënten. De uitslag van het cliëntervaringsonderzoek is bekend. Het werk van Icare Thuisbegeleiding is door onze cliënten beoordeeld met een 8,9. Vergeleken met de uitslag van 2023 is het dit jaar gestegen met 0,2. Daar zijn wij opnieuw trots op! 

Uit het onderzoek kwamen enkele verbeterpunten naar voren:

  • Cliënten weten nog niet goed wat een cliëntenraad is. In de afgelopen jaren is herhaaldelijk een oproep gedaan voor werving van leden voor de cliëntenraad. De respons was minimaal. In 2026 willen wij kijken of er een andere wijze is waarop wij de medezeggenschap van cliënten vorm kunnen geven. Maar ook hoe wij beter het belang van een cliëntenraad onder de aandacht kunnen brengen.
  • 15% van de cliënten weten niet wat zij moeten doen wanneer zij ontevreden zijn over Icare Thuisbegeleiding. Ondanks dat dit al wel in de informatiebrief en op de website staat. Wij gaan kijken op welke andere manier wij cliënten nog beter kunnen informeren over de route bij ontevredenheid. 
  • 16% van de cliënten geven aan dat er zaken van hen worden overgenomen bij het bieden van begeleiding. Dit terwijl zij deze zaken zelf of met hun naaste/mantelzorger kunnen doen. Binnen de organisatie wordt hier aandacht aan gegeven.

Waarom dit onderzoek?
Onze medewerkers zetten zich dagelijks in om de beste begeleiding te geven. Daarom voeren wij eens per twee jaar een cliëntervaringsonderzoek uit. Dit doen wij om de tevredenheidscore te meten én om erachter te komen waar wij kunnen verbeteren. Zo zorgen wij ervoor dat wij in onze aanpak blijven aansluiten bij de behoefte van de cliënten.
De begeleiders hebben in deze periode hun cliënten gevraagd mee te doen aan dit onderzoek. Zij konden via een fysiek formulier onze diensten beoordelen.